ایزو 17025

آزمایشگاه دارای گواهینامه  17025 از  درجه اعتبار بالاتری نسبت به آزمایشگاه های مشابه برخودار است  زیرا این گواهینامه از بالاترین مرجع که همان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است ، دریافت می شود.

بسیاری از شرکت ها اهداف دیگری به جز درآمد زایی در بدو شروع فعالیت آزمایشگاه در مکان تولیدی خود دارند مانند : سنجش و اعتبار بخشی به کیفیت محصولات تولیدی ، دریافت نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران و … . پس از ایجاد آزمایشگاه ، هزینه های انجام شده باعث می شود مدیران به دنبال درآمد زایی از این آزمایشگاه باشند. آنها بدنبال راهکاری برای فروش خدمات به مشتریان و سایر شرکت های تولیدی هستند. به همین دلیل یکی از مهمترین مراحل در تاسیس آزمایشگاه ، توجه به درآمد زایی آن است.

کارهایی که شرکت ها باید قبل شروع تاسیس آزمایشگاه 17025 انجام دهند عبارتند از :

  •  بازارهای هدف آزمایشگاه مورد نظر بدقت مشخص شود و در هر بازار هدف آزمون های مورد نیاز تعیین گردد.
  •  توانمندی آزمایشگاه از نظر تجهیزات ، نیروها و اجرای آزمون ها برای ایجاد هر آزمون ارزیابی شود.
  •  در نهایت آزمون هایی که بیشترین نیاز در هر بازار و بالاترین درآمد زایی را برای آزمایشگاه دارند مشخص شوند.

به عنوان مثال:

 آیا آزمون هایی که سازمان ملی استاندارد ایران برای آنها استاندارد اجباری محصولات تعریف کرده در دامنه فعالیت آزمایشگاه در نظر گرفته شده است؟

این آزمون ها یکی از راه های درآمدی بسیار مهم و مستمر برای آزمایشگاه هاست که شرکت های تولیدی را ملزم می کند محصولات خود را به طور متوسط چهار بار در سال به آزمایشگاههای دارای کالیبراسیون 17025 ارسال کنند.

در این مطلب می توانید لیست آزمایشگاه های دارای گواهینامه 17025 در کشور را مشاهده فرمایید .

از طرف دیگر آیا آزمون هایی که مربوط به اداره گمرکات کشور است و بر روی تجهیزات و محصولات وارداتی برای دریافت گواهی COI انجام می شود در دامنه فعالیت آزمایشگاه مورد نظر لحاظ شده است؟

این آزمون ها نیز یک منبع درآمدی پایدار برای آزمایشگاه ایجاد می کند چرا که سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت های وارد کننده را ملزم کرده تا برخی از محصولات وارداتی را به آزمایشگاه های دارای گواهینامه 17025 به منظور انجام آزمون ها ارسال کند.

گروه دوتاک با تجربه عملی در این زمینه با دید بازاریابی و فروش اقدام به اخذ گواهینامه 17025 می کند و آزمایشگاه های صنعتی را به درآمد زایی مناسب می رساند.

برای اخذ مشاوره عملی در زمینه اخذ ایزو 17025 به این مطلب رجوع کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *