ایجاد نمایندگی فروش

بسیاری از شرکت ها امکان فروش محصولات خود به طور مستقیم به مصرف کننده نهایی را ندارند و نیاز دارند تا محصولات شان را از طریق واسطه ها در بازارهای هدف بفروشند که اصطلاحا این روش فروش در بازاریابی به عنوان روش فروش از طریق کانال توزیع یا فروش از طریق واسطه ها شناخته می شود که در کشور ما تحت عناوین مختلف مانند نمایندگی ، عاملیت فروش ، یا شعبه فروش تولید کننده شناخته می شود. معمولا ایجاد کانال توزیع در بازارهای صنعتی مرتبط با شرکت هایی است که محصولات را به صورت انبوه تولید می کنند و سفارشی نیستند و محصولاتشان در دسته کالاهای سرمایه ای قرار نمی گیرد. محصولاتی مانند لوله ، ورق ، سیمان ، چوب، کاشی و سرامیک ، رنگ ، تجهیزات پنوماتیک ، تیرآهن ، میلگرد، سیم و ... . یکی از دلایل فروش این محصولات از طریق واسطه ها، این است که واسطه ها در مقایسه با کارخانجات تولیدی دسترسی بهتری به مصرف کنندگان نهایی محصولات دارند.  همچنین ممکن است برای تولید کنندگان فروش مستقیم، به دلایلی مانند هزینه ایجاد سیستم بازاریابی و فروش مستقیم  و ... امکان پذیر نباشد بنابراین این شرکت ها از کانال توزیع یا واسطه ها برای فروش محصولات خود بهره می برند.

با توجه به نیاز شرکت های صنعتی در این زمینه  وعدم وجود شرکتی که این خدمات را به طور عملیاتی ارائه دهد، شرکت دوتاک به منظور ایجاد ، گسترش و اصلاح کانال توزیع، مدلی را به صورت عملی طراحی کرده است و توسط نیروهای دوتاک پیاده سازی می کند تا این شرکت ها کانال توزیع متناسب با بازارهای هدف نهایی خود را ایجاد کنند و در سطح جغرافیایی وسیع تری محصولات خود را بفروشند.

مراحل ایجاد کانال توزیع یا به عبارت عامیانه ایجاد ( نمایندگی ، عاملیت فروش و شعبه ) توسط مجموعه دوتاک به شرح زیر است:

 

ایجاد کانال توزیع

 

به منظورکسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجموعه دوتاک تماس حاصل فرمایید.

فارسی